Det svenska ungdomsförbundet för HBT-personers rättigheter

Det här är RFSL Ungdom

RFSL Ungdom är ett ungdomsförbund.
Vi vänder oss till homosexuella, bisexuella,
transpersoner och queerpersoner
som är yngre än 30 år (hbtq-ungdomar).
Vi vill att alla i samhället ska ha samma rättigheter.
Det ska inte spela någon roll vilken sexualitet man har.

Förut var vi en del av RFSL.
RFSL står för Riksförbundet för
homosexuellas, bisexuellas
och transpersoners rättigheter.
År 2003 blev RFSL Ungdom ett eget förbund.
Sedan dess har vi arbetat för att hbtq-ungdomar
ska få det bättre.

Det här gör RFSL Ungdom

Vi ordnar aktiviteter i hela Sverige

Vi har distrikt på flera platser i Sverige.
På distrikten ordnar ungdomarna
filmkvällar, utställningar och pridefestivaler.
Kontakta oss om du vill veta
vilket distrikt som är närmast dig.

Vi ordnar också ungdomsläger och seminarier.
Vi utbildar lärare, vårdpersonal och politiker.
Vi vill att det ska finnas platser
där hbtq-ungdomar kan träffas.
Vi vill också att hbtq-ungdomar ska få bättre sjukvård.

Vi samarbetar med andra länder

Vi är med i organisationerna Iglyo och Ilga.
De arbetar för samma saker som vi men i andra länder.
Klicka här om du vill läsa mer om Iglyo.
Klicka här om du vill läsa mer om Ilga.
Vi har också samarbetat med andra organisationer
i flera olika länder.